Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

Commissie Ruimte

vrijdag 17 januari 2025

08:30 - 12:30
Locatie

Louise de Colignyzaal

Voorzitter
J.L. Kool-Blokland
Agenda documenten

Uitzending

Agendapunten

  1. 1

    Agendapunten gedeputeerden:

    • Van der Velde: 5, 6, 6.1, 6.2, 10
    • Vael: 7, 12.1
    • Nielen: 8, 8.1, 9
  2. 2

    Afdoeningsvoorstel: vaststellen

  3. 3

    Tijdsplanning voor dit gehele agendapunt: 30 minuten

  4. 3.1

    Afdoeningsvoorstel: informeren

  5. 3.2

    Afdoeningsvoorstel: informeren
    Vragen over actuele onderwerpen (vanaf 48 uur voorafgaand aan de commissie) kunnen maximaal in één commissie worden gesteld, mits vooraf gemeld bij de voorzitter. De voorzitter bekijkt dan op welke plaats in de vergaderorde de vragen het best kunnen worden gesteld. De vragen dienen kort en zakelijk te zijn.

  6. 3.3

    Deze vragen vóór woensdag 15 januari 2025 a.s. om 9.30 uur aanmelden bij de commissiegriffier, j.steenbakker-van.nieuwenhuijze@zeeland.nl
    Afdoeningsvoorstel: informeren
    Er zijn vragen aangekondigd door de heer Ghijsen (SP) over de voorgenomen bouw van 180 recreatiewoningen op campings de Meidoorn en Nieuwenhove in de gemeente Sluis.

  7. 4

    Aanmelden voor inspreken tot maximaal een uur vóór aanvang van de vergadering bij de commissiegriffier, j.steenbakker-van.nieuwenhuijze@zeeland.nl
    Maximaal 30 minuten inspreekgelegenheid/per inspreker maximaal 5 minuten. De commissie stelt alleen verduidelijkende vragen aan insprekers.
    Geen onderlinge commissiediscussie bij dit punt.
    Er heeft zich één inspreker gemeld:

    • Namens Marmos Bodemmanagement, wil inspreken op agendapunt 6
      Toegevoegd als bijlage bij dit agendapunt: schriftelijke inspraak met achtergrondinformatie namens Marmos Bodemmanagement.
  8. 5

    Tijdsplanning: 20 minuten
    Afdoeningsvoorstel: behandelen (kaderstellen)
    Mogelijkheid tot het indienen van een zienswijze door PS op de 1e wijziging begroting 2025. De zienswijze kan tot en met uiterlijk 28 februari 2025 worden ingediend bij de RUD Zeeland (onder voorbehoud van vaststellen zienswijze door PS op 7 februari 2025).
    Uw feitelijke (technische) vragen dienen vóór 14 januari aanstaande, 10.00 uur, in het bezit te zijn van de commissiegriffier, j.steenbakker-van.nieuwenhuijze@zeeland.nl.
    Er zijn vragen ingediend door BBB, D66 en PvdA-GL. De antwoorden staan in iBabs.

  9. 6

  10. 7

    Tijdsplanning: 40 minuten
    Afdoeningsvoorstel: behandelen (controleren/evalueren)
    Uw feitelijke (technische) vragen dienen vóór 14 januari aanstaande, 10.00 uur, in het bezit te zijn van de commissiegriffier, j.steenbakker-van.nieuwenhuijze@zeeland.nl.
    Er zijn vragen ingediend door BBB. De antwoorden staan in iBabs.
    Noot commissiegriffier: voorafgaand aan de commissiebehandeling zullen GS de uitkomsten van de eindevaluatie toelichten in de GS-informatiesessie van 10 januari 2025.

  11. 8

    Tijdsplanning: 30 minuten
    Afdoeningsvoorstel: behandelen (informeren)
    Uw feitelijke (technische) vragen dienen vóór 14 januari aanstaande, 10.00 uur, in het bezit te zijn van de commissiegriffier, j.steenbakker-van.nieuwenhuijze@zeeland.nl.
    Er zijn (vervolg)vragen gesteld door BBB. De antwoorden staan in iBabs.
    Noot commissiegriffier: voorafgaand aan de commissiebehandeling zullen GS de resultaten van de pilot zoetwaterpompen in de Yerseke- en Kapelse Moer presenteren in de GS-informatiesessie van 10 januari 2025.

  12. 8.1

    Afdoeningsvoorstel: ter kennisneming en betrekken bij agendapunt 8

  13. 9

    Tijdsplanning: 10 minuten
    Afdoeningsvoorstel: behandelen (informeren)
    Deze brief is ter behandeling teruggevraagd op verzoek van de fractie PvdA-GL.
    Uw feitelijke (technische) vragen dienen vóór 14 januari aanstaande, 10.00 uur, in het bezit te zijn van de commissiegriffier, j.steenbakker-van.nieuwenhuijze@zeeland.nl.
    Er zijn (vervolg) vragen gesteld door PvdA-GL. De antwoorden staan in iBabs.

  14. 10

    Tijdsplanning: 10 minuten
    Afdoeningsvoorstel: behandelen (informeren)
    Deze brief is ter behandeling teruggevraagd op verzoek van de fracties PvdA-GL en SP.
    Uw feitelijke (technische) vragen dienen vóór 14 januari aanstaande, 10.00 uur, in het bezit te zijn van de commissiegriffier, j.steenbakker-van.nieuwenhuijze@zeeland.nl.
    Er zijn vragen gesteld door SP. De antwoorden staan in iBabs.

  15. 11

    Afdoeningsvoorstel: vaststellen.
    Wilt u op- of aanmerkingen vooraf melden bij de commissiegriffier via j.steenbakker-van.nieuwenhuijze@zeeland.nl

  16. 12

    Tijdsplanning: 5 minuten
    Afdoeningsvoorstel: informeren en instemmen met advies de volgende toezeggingen en/of moties als afgehandeld te beschouwen en af te voeren.
    Hierbij betrekken: agendapunt 12.1
    Voorstel afvoeren:
    Commissie toezeggingen nrs.: 31, 43
    De overige nummers blijven staan.

  17. 12.1

    Afdoeningsvoorstel: ter kennisneming en betrekken bij agendapunt 12
    (commissie toezegging Ruimte nr. 43)

  18. 13
    Volgende vergadering: 14 februari 2024
  19. 14
    Sluiting om uiterlijk 12.30 uur
  20. 100

    De commissieleden kunnen in de vergadering aangeven welke van de ter kennisneming geagendeerde stukken zij een volgende keer willen bespreken, onder opgave van het doel van teruggevraagde behandeling. De vragen dienen uiterlijk dinsdag na de commissievergadering om 10.00 uur te worden gemeld bij de commissiegriffier.

  21. 102

  22. 105

  23. 111.N