Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

Commissie Ruimte

vrijdag 22 november 2024

09:00 - 12:30

Uitzending

Agendapunten

  1. 1

    Agendapunten gedeputeerden:

    • Van der Velde: 5, 5.1, 5.2, 9.1
    • Vael: 6, 6.1, 6.2, 7
  2. 2

    Afdoeningsvoorstel: vaststellen

  3. 3

    Tijdsplanning voor dit gehele agendapunt: 30 minuten

  4. 3.1

    Afdoeningsvoorstel: informeren

  5. 3.2

    Afdoeningsvoorstel: informeren
    Vragen over actuele onderwerpen (vanaf 48 uur voorafgaand aan de commissie) kunnen maximaal in één commissie worden gesteld, mits vooraf gemeld bij de voorzitter. De voorzitter bekijkt dan op welke plaats in de vergaderorde de vragen het best kunnen worden gesteld. De vragen dienen kort en zakelijk te zijn.

  6. 3.3

    Afdoeningsvoorstel: informeren
    Deze vragen vóór woensdag 20 november a.s. om 9.30 uur aanmelden bij de commissiegriffier, j.steenbakker-van.nieuwenhuijze@zeeland.nl.
    Er zijn vragen aangekondigd door BBB over de impact van de nieuwe regeling voor melktaps.

  7. 4

    Aanmelden voor inspreken tot maximaal een uur vóór aanvang van de vergadering bij de commissiegriffier, j.steenbakker-van.nieuwenhuijze@zeeland.nl.
    Maximaal 30 minuten inspreekgelegenheid/per inspreker maximaal 5 minuten. De commissie stelt alleen verduidelijkende vragen aan insprekers.
    Geen onderlinge commissiediscussie bij dit punt.

  8. 5

    Tijdsplanning: 60 minuten
    Afdoeningsvoorstel: voorstellen gezamenlijk behandelen
    Hierbij betrekken: agendapunt 5.1 en 5.2

  9. 6

    Tijdsplanning: 40 minuten
    Afdoeningsvoorstel: rapportages gezamenlijk behandelen
    Hierbij betrekken: agendapunt 6.1 en 6.2
    Noot commissiegriffier: de behandeling van de voortgangsrapportages dient zich te richten op de meest recent beschikbare kwartaalinformatie.

  10. 6.1

    Afdoeningsvoorstel: behandelen (controleren/evalueren)
    Het agendapunt is door de commissie Ruimte op 4 oktober 2024 verdaagd ter behandeling in een volgende vergadering.
    Uw feitelijke (technische) vragen dienen vóór 19 november aanstaande, 10.00 uur, in het bezit te zijn van de commissiegriffier, j.steenbakker-van.nieuwenhuijze@zeeland.nl.
    Er zijn eerder vragen gesteld door D66 en BBB. De antwoorden staan in iBabs.
    Noot commissiegriffier:
    In de commissie Ruimte worden de voortgangsrapportages van de projecten Waterdunen en NPW besproken. De overige rapportages worden respectievelijk in de commissies Bestuur en Economie besproken.

  11. 6.2

    Afdoeningsvoorstel: behandelen (controleren/evalueren)
    Uw feitelijke (technische) vragen dienen vóór 19 november aanstaande, 10.00 uur, in het bezit te zijn van de commissiegriffier, j.steenbakker-van.nieuwenhuijze@zeeland.nl.
    Er zijn vragen gesteld door D66 en PvdA-GL.
    Noot commissiegriffier:
    In de commissie Ruimte worden de voortgangsrapportages van de projecten Waterdunen en NPW besproken. De overige rapportages worden respectievelijk in de commissies Bestuur en Economie besproken.

  12. 7

    Tijdsplanning: 20 minuten
    Afdoeningsvoorstel: behandelen (informeren)
    Dit agendapunt is door PS ter behandeling overgedragen aan de commissie Ruimte.
    Uw feitelijke (technische) vragen dienen vóór 19 november aanstaande, 10.00 uur, in het bezit te zijn van de commissiegriffier, j.steenbakker-van.nieuwenhuijze@zeeland.nl.

  13. 8

    Afdoeningsvoorstel: vaststellen.
    Wilt u op- of aanmerkingen vooraf melden bij de commissiegriffier via j.steenbakker-van.nieuwenhuijze@zeeland.nl.

  14. 9

    Tijdsplanning: 10 minuten
    Afdoeningsvoorstel: informeren en instemmen met advies de volgende toezeggingen en/of moties als afgehandeld te beschouwen en af te voeren.
    Hierbij betrekken: agendapunt 9.1
    Voorstel afvoeren:
    Motie nr.: 59
    De overige nummers blijven staan.

  15. 10
    Volgende vergadering: 17 januari 2025
  16. 11
    Sluiting
  17. 100

    De commissieleden kunnen in de vergadering aangeven welke van de ter kennisneming geagendeerde stukken zij een volgende keer willen bespreken, onder opgave van het doel van teruggevraagde behandeling. De vragen dienen uiterlijk dinsdag na de commissievergadering om 10.00 uur te worden gemeld bij de commissiegriffier.

  18. 104

  19. 105

  20. 108